"N'ista ribeira sempre garrida
d'o Sar lixeiro mormullador
fai o convento no que Rosuida
esconsolada pasou a vida
chorando a morte d'o seu amor.
Conxo que garda distes amores
a negra hestoria, chea de doores,
será testigo d'o noso afán;
as duas sombras d'os namorados
qu' en vida foron tan acoitados,
as nosas citas protexerán.
¡Si tu poideras ver o qu'eu vexo!
¡Cantos encantos canto refrexo
e cantos rayos de vida e lus!
Vexo Santiago sempre xigante,
¡cantas eirexas vexo por diante,
e cantas torres e canta crus!"
Valentín Lamas Carvajal, Espiñas, follas e frores
Proseguimos paseniño tralos antigos sinais tatuados en frías laxes que nos encamiñan cara vieiros intransitados, por antr’as veigas, montes e penedos, que adormecen a carón da cidade; e que nos devolven ós séculos máis remotos da nosa longa historia. Unha vez máis, deixámonos caer pola contorna mesma da vella Capital da Patria, logo de visitar os sucos que se perden baixo as xestas do monte de Correxíns e no alto do Pedroso. Coma xa temos contado en anteriores ocasións, a bisbarra compostelá fica ateigada de outeiros máxicos onde se poden achar numerosos xacementos arqueolóxicos, moi diversos e singulares, herdados dende tempos remotos dos nosos máis primitivos ancestros.

Decidimos asomarnos para comprobar se iso podía significar que a nosa xoia andaba preto, e non nos trabucamos. O que puidemos avistar, no canto de sorprendernos gratamente, encheunos de rabia e de veleno. Naquel recanto á dereita, achamos partida a laxa onde fica o petróglifo do Castriño de Conxo, acoitelada duramente pola cobiza humana. Enriba mesmo do estático vértice da rocha partida, aínda áspera e sen refinar polo vento, esténdese a sombra do trenzado de arames que divide dúas eras moi opostas. Achegámonos pois, ata esta laxa ferida onde disque se atopa o singular petróglifo do Castriño de Conxo.

A laxe ábrese ante nós coma se dunha fría advertencia se tratara, como se quixese espantar a forasteiros. Todas estas armas puideron ser mostras de poder e prestixio social de marcado carácter ideolóxico nunha época convulsa. É importante matizar que se trataba dunha sociedade que procedía dunha situación igualitaria, e que se comezaba a enfrontar a unha sociedade cada vez máis xerarquizada, máis estruturada. Poida que todas estas armas non fosen máis que sinais de advertencia. Ás veces, con poucas verbas basta para advertir e previr a presenza de intrusos. Canto debeu mudar o aspecto deste outeiro milenario, cantas batallas se terán sucedido sobre desta laxe. Quen sabe cantas bágoas, cantos ritos e canto sangue se terá deixado escorregar por estes sucos.
Hoxe non se avista muro algún do pequeno castro que aínda aporta o seu nome a este solitario e ferido petróglifo. Hoxe somentes quedan os símbolos daquel milenario sinal de advertencia baixo as follas e os liques, adormecidos e calados. A laxa fica partida á metade, danada pola cobiza que nos atrasa, por esta sociedade xerarquizada contra a que xa loitaron no pasado os primitivos moradores do Castriño de Conxo. Somentes os integrantes da Asociación A Gentalha do Pichel, semellan tratar de identificar, sinalizar e coidar estes importantísimos achados milenarios. Que os séculos que están por vir non esquezan os sinais máis antigos do noso País, os seus ancestrais moradores, e o seu xeito de vivir.
2 comentarios:
sobre la identificación de los llamados escutiformes es interesante este artículo del blog:
http://masquepetroglifos.blogspot.com.es/2011/11/los-carros-de-guerra-en-los-petroglifos_15.html
O certo é que a información que nos achegas resulta ben interesante. Grazas por compartilo con nós!
Publicar un comentario